Wednesday, December 21, 2011

Cuti cuti ke??

Baru ni mr hubby bawak aku pegi PD..bercuti hilangkan penat...yela dorg keje xberenti..katanya...dorg??dorg tu mr hubby n partner iaitu abg yusri (anak-anak die sgt2 comey) ngan shahrul (ade awek la plak..baru nak kenen2 kan ngan kakain)...kakain gduh ngan bf die..tu yg aku nak kenen2 kan..tapi baru ni dorg clash..panik jap igtkan sebab aku la dorg clash tapi bukan..papepun naseb baik da ok....

Ngah becinta bese la gaduh2 clash2 ni kan..puas nanges baik semula..bazir air mata je...teringat plak pasal cerita kat radio..bukan cerita la tapi satu slot kat radio mana ntah..aku xdengar radio pn tapi baca kat satu blog ni...pasal sorg mamat ni yang frust gile kene tinggal ngan gf...kiranya luah perasaan la kat radio..kononnya gf die tu materialistik la...pastu komen marah2 pompuan tu sbb tnggalkan bf die..konon x bersyukur la..materialistik la..

Mula2 cam kesian la tapi bila aku dgr luahan rasa mamat tu kan rase cam xtau nak ckp pe..haaahah..sebabnya gf die lari tinggal die sbb die keje jual burger je..adoi la..patula kene tinggal...dah sah2 pompuan tu xyakin mamat tu dpt sara hidup die ngan hasil jual burger tu je..bukan nak rendah2 kan penjual burger tapi kalo aku pn aku xyakin... boleh ke??kalo jual burger macdonald boleh la tahan..

Dah sah2 jual burger tu malam je..okey..ade yang jual dari petang..tapi berape la sgt incomenya kan..nanti da kawen nak kene sara pompuan tu pastu beranak tambah tanggungan lagi...mampu ke...ke ade yang jual burger dari pagi??tak pun ade yang jual burger 24jam??yang keje tetap gaji tiap2 bulan pn sesak2 gak ni kan pulak jual burger je...ermm...bila ade yang lebih baik kompom la pompuan tu akan pilih yang terbaik kan...ni bukan materialistik namanya tapi tindakan refleks...eh rasional laaa..sory la kalo ade yang terasa..

Zaman skang ni kita kene berfikir dengan waras....kan semua kene guna duit...masuk tandas pun bayor wei..ops da lari tajuk ni...sambung balik cter sebenar...Kitorg stay kat tiara beach resort...bilik die biasa2 je..aku bawak adik2 aku...kitorg duk apartment 2 bilik..

Yang bestnya kat resort ni ade mini waterpark...pagi2 lagi kitorg da berendam kat situ...main gelongsor pusing2 tu..walaupun ade yang kene tolak sendiri...sbb airnya sikit kot xsampai bawah da berenti kat tengah2..hakhakhak..tapi kalo time aku naek laju je die turun..adik aku ni sangat penakut hahaha...


kakain yang penakut

Ade limit masa men kat waterpark ni...smpai tengahari je pastu die tutup jap sambung balik ngan gelang kaler len plak..kalo takde gelang ni xbleh masuk..pandaikan dorg beniaga...huh...bila abis masa kitorg pegi pantai PD plak...kononnya nak naik banana bot..tapi ujan plak..


kredit to google

Sebenarnya ujan renyai2 kejap je..kalo tunggu mesti dapat naik banana bot tu...mr hubby cakap datang semula esok pagi la..tapi sebenarnya aku tau die tak sabar nak pegi putrajaya...nak tengok drag chalange...pakcik aku masuk drag challange tu..so aku ni ngan pakai baju nak mandi pantai tu ikut la jugak..igtkan die bawakla aku salin baju dulu tapi tak pn...bengang je rasa...

Yela nak pegi tempat gtu dah tentu ramai org...mesti la aku nak bajet2 cun gak..hakhakhak..xkan la selekeh je...otw pegi tu mmg sakit ati je rasa..tapi camne pun aku salin gak baju kat petronas...kebetulan ade beli baju utk salin masa kat PD...

Tengok drag tu sampai petang tapi xsempat gak tgk kete pakcik aku beraksi..tapi bukan die sendiri bawakla..joki yang bawak...turn kete die lpas magrib tapi kitorg kene balik PD sebelum magrib sebab ade makan2 plak...

Tapi mr hubby tak putus asa...lepas makan2 tu die pegi lagi...xsempat tengok tadi nak jugak tengok dalam kategori lain..pukul 12mlm baru main..aku mmg tak pegi la..kalo pegi pukul berapa balik pun xtau lagi..baik aku duk kat bilik tengok tv pastu tdo..aman je rasa...hakhakhak..aku tunggu keputusannya kat bilik sudah...tapi xde rezeki pakcik aku la..mr hubby balik pukul 5 pagi..fuhh nasib baik aku xpegi...dahla park kete jauh terlajak...hahahah..padan muka...Mr hubby cakap bercuti penat dari kerja...hahahah...aku tak penat pun...


main sampai pagi

Time nak balik sini pulak sempatla kitorg singgah kat nilai...mr hubby beli cermin untuk sumbangan ke pej. agama tempat die buat keje tu...jam la ape la...aku mintak gak sumbangan...aku mintak set cawan yang ade teko tu..tapi mr hubby ckp "la yang ni kat ktn prade ade"...
huh!!!tunggula....nanti aku tuntut...

4 comments:

  1. kat Nilai tu nak shopping kaen ok jugak..teko tu...bek g langkawi kot..hihi

    ReplyDelete
  2. Cik May - tu la..tengok gak kaen2 karpet2 kelabu mata jadinya huhu

    ReplyDelete
  3. yang penting ayat nak pergi tandas pon kene bayar..hehhe:)

    ReplyDelete
  4. sharul izam - tau xpe...mmg nk msuk toilet pn bayar 2 posen..ahaks

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.