Thursday, November 10, 2011

Salah siapa??

Mood entry kali ni adlah marah2 sayang gtu

Bulan lpas mr hubby bnyk outstesen...so bulan ni mmg jrang2 la duk umh..harap2 bil letrik bulan ni xyah bayar..kuikui...yela bil letrik umh aku ni mmg slalu tinggi la..padahal duk 2 org je....

Gini cternye..adela jiran tetangga aku ni...die baru beli umh tu kiranya xsmp staun lagi la duk situ...skang ni die nk renovate la porch die...kasi naik dinding gtu biar xnmpak muka aku ari2...agaknya la..hikhik..aku xkisah pn nk naik dinding ke pecah dinding ke ape2 la kan...yg aku kisahkan ni porch aku lak yg jd kotor...kotor ngan simen2 ikat bata tu..1st aku biarla dlu kotla die nk bersihkan pas setel keje aritu tp meleset pkiran aku..skang simen2 tu da jd keras..dgn batu batannya (batu2 kecik yg pecah2 je kuikui) cam umah aku lak nk renovate...ape la wat keje gtu gayanya..

Tapi bukan jiran aku ni buat sndiri..tukang die yg buat..tp patutnya alert la sket keje2 tukang tu kan...ni da smp msk kwasan umh jiran tetangga plak...ish kalo aku peg. penguasa ni da lama aku suh tukang tu stop keje...xde ESCP..ek eh??mud keje la plak

Pagi td mr hubby da suh dorg bersihkan...tp tetap mencacatkan..ant tuan umh aku tny ko jawab eh...aku xtau..bkn aku yang buat..boleh...mr hubby pn dgn merelakan atinya cancel kontrak wat porch umh kami ngan tukang tu..hakhakhak..jahat je ketawa..kan dah xpasal2 client lari2 ank...salah sape??ko tukang?tuan umh tu??ke salah kami jiran tetangga ni??

4 comments:

  1. susah kan jadi mcm tu...nyusahkan org len..

    ReplyDelete
  2. cik may - mmg menyusahkan..tp nasib baik die nak stel smua leklok..ermmm

    ReplyDelete
  3. mmg xpatut.semalam saya pun gi jenguk umh baru.ada tukang renovate umah tu pakai umah org lain dgn pecah msk utk laluan batu simen bata dia...siap berlagak lg bila owner marah dia.nak report report la.dia xtakut.berani berlagak sbb ada kontrak ngn pemaju umah.

    yg sakit hatinya owner rumah yg nak buat renovation tu leh plk kata xnak guna umh dia sbb umah dia dah cantik bercat

    ReplyDelete
  4. ww - oh ade jugak pesen gtu..bkn tukang je siap ngan owner yg nk wat renovate skali..ahaks..tenson gtu kan

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.