Monday, November 21, 2011

Time ni la die nak patah

Ngape bila tiba hari isnin je mud mesti ilang entah kemana..malas je nk wat pape..bgn pagi2 tgk ujan plak tu alahai sedapnya kalo dpt smbg tdo sampai lebam...smlm balik keratong smp umh lwat mlm penat xilang ag..camla jauh sgt kan..yg wat penatnya sebab balik smlam kne singgah umh mak dlu sbb mr hubby kne pegi beli minyak plak kat pekan...so aku pn ape ag tggu smbil baring la pastu da tentu la terlelap..pastu kne bangun plak balik umah..tu yg penat sgt...

tp malas ke mud ilang ke penat ke keje tetap keje kan..pegi la jugak..tp lewat la sket...pegi keje pn ujan rntik2 lagi...park plak jauh sket arini..kbtulan plak payung mmg duk kat dpn je snang la...sbnrnya kalo xguna payung pn xpe saje je aku nk guna payung gak..

bukak je payung tgk len mcm je tp aku wat dek je..jalanla aku terkedek-kedek pegang payung dalam ujan rintik2...pastu ade la sorg driver bos ni tegur aku..pinjam payung..elok je die tegur pap payung tu patah..hahaha..sakan die gelak kat aku..baru ckp nk pinjam bleh patah plak...aku pn xbleh than gelak la jugak..bengang je rase elok plak time tu die nak patah...nasib baek org xrmai kat lobi...sudahnya aku bagi la payung tu kat makcik cleaner...buang jek...xbleh nak sediakan payung sblom ujan tghari ni..kang susah lak nk balik time lunch kalo ujan lebat..camne nak balik kemas umah sepah2 tu..eh sinki plak tersumbat..tenson je rase da siram air panas ngan garam pn sumbat gak..nak wat cam mane ni ek???

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.